آغاز تحقیقات هوآوی بر روی اینترنت نسل ششم - تکفارس 
آغاز تحقیقات هوآوی بر روی اینترنت نسل ششم - تکفارس 

آغاز تحقیقات هوآوی بر روی اینترنت نسل ششم

علی اسکندری
۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - 23:01
آغاز تحقیقات هوآوی بر روی اینترنت نسل ششم - تکفارس 

شرکت‌های زیادی در بخش تکنولوژی در حال فعالیت هستند و هر یک از محصولاتی جذابی پرده برمی‌دارند. اما در این بین هوآوی یکی از برترین برندهاست که سال‌های متمادی در این بخش فعال بوده و توانسته نظر بسیاری از کاربران را به‌سمت خود جلب نماید. هوآوی قبل از این‌که یک شرکت تولیدکننده گوشی‌های هوشمد باشد، یک برند توسعه‌دهنده اینترنت و خطوط ارتباطی است. از این رو به‌طور مدام این شرکت در فن‌آوری‌های جدید این حوزه سرمایه‌گذاری می‌کنند و تحقیقات زیادی حول‌محور مخابرات انجام می‌دهد. به‌نظر می‌رسد این برند برنامه‌های بزرگ‌تری برای آینده دارد و از همین حالا برای توسعه اینترنت نسل ششم یا همان ۶G پیش‌ قدم شده است. در ادامه در این رابطه بیش‌تر توضیح داده‌ایم.

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم هوآوی یکی از برترین و بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در بازار فن‌آوری است. در کنار شیائومی، اوپو و وان‌پلاس هوآوی جزو پرفروش‌ترین برندهای کشور چین شمرده می‌شود. اما برخلاف بیش‌تر رقبایش، هوآوی به چین محدود نشده و اقدام به عرضه محصولاتش در بازارهای جهانی می‌کند. همان‌طور که می‌دانید در حال حاضر محصولات هوآوی در گوشه و کنار جهان به چشم می‌خورند. حتی می‌توان گفت هوآوی پرفروش‌ترین برند در ایران محسوب می‌شود. با این همه صاحب بخشی از تمرکز و خلاقیت هوآوی بخش ارتباطات و مخابرات است. در حقیقت این شرکت بزرگ چینی یکی از پیشگامان نسل پنجم شبکه تلفن همراه به حساب می‌آید که به‌خاطر همین موضوع به‌تازگی توسط دولت آمریکا نیز تجریم شده است. امروزه می‌توانید به‌لطف شرکت هوآوی اینترنتی گیگابایتی را تجربه کنید و فایل‌های خود را سریع‌تر از همیشه دریافت یا ارسال نمایید. اما موضوع به این‌جا ختم نمی‌شود. مثل هر شرکت بزرگ دیگری، هوآوی نیز به همین موقعیت محدود نمی‌شود و رویاهای بیش‌تری در سر دارد.

آغاز تحقیقات هوآوی بر روی اینترنت نسل ششم - تکفارس 

به‌نظر می‌رسد این شرکت می‌خواهد به‌زودی کار توسعه نسل ششم شبکه تلفن همراه را‌ آغاز نماید. در واقع اخبار و شایعات حاکی از آن هستند که این برند همین حالا نیز تحقیقات گسترده‌ای بر روی این‌ فن‌آوری انجام داده است و شاید در یک یا دو سال آینده اقدام به توسعه آن نماید. شاید صحبت از نسل ششم شبکه تلفن همراه برای بسیاری از کاربران مثل یک شوخی باشد. چراکه اکنون بیش‌تر کاربران نمی‌توانند نسل پنجم شبکه تلفن همراه را تجربه کنند و بی‌صبرانه منتظر عرضه آن هستند. گمان می‌رود تا ۵ سال دیگر نیز بیش‌تر کشورها از این تکنولوژی محروم باشند. به این ترتیب ممکن است تا دهه بعدی تمامی کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه به این فن‌آوری مجهز شوند. برای همین صحبت از تکنولوژی ۶G کمی عجیب به‌نظر می‌رسد. با این همه باید توجه داشت که این تکنولوژی هنوز در مرحله تحقیقات قرار دارد و اگر هم به مرحله توسعه وارد شود، نمی‌تواند به‌زودی به بازار عرضه شود. حتی اگر همه تا چند سال آینده به بازار عرضه شود، تقریبا هیچ کاربری قادر به استفاده از آن نخواهد بود. از آن‌جا که وقتی شما می‌توانید از یک فن‌آوری جدید در حوزه اینترنت استفاده کنید که گوشی هوشمدتان از آن پشتیبانی نماید. همین جالا هم فقط تعداد انگشت‌شماری از موبایل‌های هوشمند نسل پنجم شبکه تلفن همراه را پشتیبانی می‌کنند. از این رو گفته می‌شود تقریبا بیش‌تر از ۵ سال طول می‌کشد که بیش‌تر گوشی‌های بازار به فن‌آوری ۵G مجهز باشند. به این ترتیب مجهز شدن به تکنولوژی ۶G طبیعتا مدت زمان بیش‌تری به طول خواهد انجامید. با این همه هوآوی قطعا یکی از پیشگامان اینترنت نسل ششم خواهد بود. این در حالی‌ست که در حال حاضر بیش‌تر شرکت‌ها به فکر ورود به بازار نسل پنجم شبکه تلفن همراه هستند و این تفکر جذاب هوآوی باعث جذب بیش‌تر مشتریان و کاربران خواهد شد. اما سوال اصلی این‌جاست که این اینترنت چه سرعتی خواهد داشت؟ به نظر می‌رسد نسل ششم شبکه تلفن همراه بیش‌تر از ۱۰ گیگابایت سرعت داشته باشد. این یعنی حداقل ۶G بیش‌تر از ۱۰ برابر سرعت بیش‌تری از ۵G خواهد داشت. به این ترتیب می‌توانید بازی‌ها و کارهای حرفه‌ای‌تان را بدون کندی سرعت انجام دهید.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا به‌نظرتان هوآوی می‌تواند نسل ششم اینترنت همراه را توسعه دهد؟ آیا به نظر شما این شرکت بزرگ چینی در این کار عجله می‌کند و در آخر متحمل ضرر خواهد شد؟ خوشحال خواهیم شد که نظرات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.