انتشار لوگوی جدید فایرفاکس، به زودی - تکفارس 
انتشار لوگوی جدید فایرفاکس، به زودی - تکفارس 

انتشار لوگوی جدید فایرفاکس، به زودی

سید محمد معلمی
۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - 21:00
انتشار لوگوی جدید فایرفاکس، به زودی - تکفارس 

موزیلا اخیراً نسخه جدیدی از مرورگر مربوط به رایانه خود را عرضه کرده که لوگوی جدیدی دارد و دیگر در آن عبارت کوانتوم (Quantum) به چشم نمی‌خورد.

این شرکت نرم‌افزاری، قبلاً آیکون فایرفاکس را به شکل فانتزی طراحی کرده بود ولی در جدیدترین ورژن کاملاً مشخص است که قصد دارد روباهی که دور کره زمین بود را کنار بگذارد. البته اگرچه هنوز می‌توانیم صورت این روباه را ببینیم و پاهای او حذف شده‌اند اما همچنان امکان شناسایی آن وجود دارد.

آیکون جدید این مرورگر در نسخه Firefox Nighty 70 مشاهده شد. لازم به ذکر است که Firefox Night مخصوص کسانی است که می‌خواهند با ویژگی‌های آتی فایرفاکس آشنا شوند و وجود مشکلات مربوط به آن برایشان اهمیتی ندارد. گفته می‌شود که این ورژن از فایرفاکس قرار است به زودی به مرحله بتا بیاید و چند هفته بعد (۲۰ اکتبر، بر اساس برنامه‌های خودِ موزیلا) به صورت رسمی عرضه شود. تیم موری (Tim Murray)، مدیر طراحی موزیلا می‌گوید:

فرآیند معرفی لوگوی فایرفاکس ابتدا با نسخه Firefox Nighty و بعد با نسخه بتا و بعد با نسخه اصلی همراه خواهد بود

در ورژن جدید لوگوی فایرفاکس، رنگ پس‌زمینه به آبی و بنفش تغییر کرده و خودِ روباه آتشین نیز قرمز، زرد و نارنجی شده است.

در این تصویر همچنین، دیگر اثری از کلمه کوانتوم (Quantum) که از سال ۲۰۱۷ و از زمان عرضه نسخه ۵۷ در آن وجود داشت، نخواهد بود. هدف این شرکت نرم‌افزاری از عرضه فایرفاکس کوانتوم، افزایش سرعت وبگردی و رقابت با گوگل کروم به عنوان برترین مرورگر دنیا بود. این ورژن باعث شد تا بسیاری از قسمت‌های موتور موزیلا تغییر کند. برای مثال، تکنولوژی Quantum Render از آن جمله بود که سبب می‌شد صفحات وب که به درستی به نمایش در نمی‌آمدند، بدون هیچ مشکلی پخش شوند. لازم به ذکر است که این پروژه WebRender هم نامیده می‌شود.

انتشار لوگوی جدید فایرفاکس، به زودی - تکفارس 

لوگوی فعلی فایرفاکس

جسی بونیستیل (Jessie Bonisteel)، یکی از مدیران توسعه‌دهنده موتور جستجو فایرفاکس می‌گوید:

هدف ما این است که WebRender همچنان موتور اصلی پخش‌کننده در مرورگر فایرفاکس باشد و در آینده تلاش می‌کنیم تا به پلتفرم‌های بیشتری بیاید

جدیدترین چالشی که فایرفاکس علیه گوگل کروم به راه انداخته، به حریم شخصی آنلاین کاربران مربوط می‌شود. برای مثال، مسدودسازی سایت‌ها و تبلیغاتی که کاربران را ردیابی می‌کنند از آن جمله به شمار می‌روند. لازم به ذکر است که کروم در این بخش از سافاری (Safari)، فایرفاکس و بریو (Brave) عقب‌تر است.

بر اساس اطلاعات به دست آمده از خودِ موزیلا، تعداد کاربران این مرورگر به شدت رو به کاهش است ولی استفاده از ابزارهای مربوط به محافظت از حریم شخصی کاربران بیشتر شده است. پورفیریو لاندروس (Porfirio Landeros) مدیر تولید و بازاریابی موزیلا می‌گوید:

در مورد عرضه ابزار مسدودسازی ردیابی آنلاین افراد باید بگوییم که تعداد کاربران آن روزبه‌روز در حال افزایش یافتن است

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید