وعده انتخاباتی نامزد ریاست‌جمهوری آمریکا در مورد اینترنت پرسرعت - تکفارس 
وعده انتخاباتی نامزد ریاست‌جمهوری آمریکا در مورد اینترنت پرسرعت - تکفارس 

وعده انتخاباتی نامزد ریاست‌جمهوری آمریکا در مورد اینترنت پرسرعت

سید محمد معلمی
۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - 19:30
وعده انتخاباتی نامزد ریاست‌جمهوری آمریکا در مورد اینترنت پرسرعت - تکفارس 

روز سه‌شنبه، پیت بودجج (Pete Buttigieg) نامزد حزب دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا سیاست اقتصادی خود را برای ایالات متحده منتشر کرد که در آن لایحه‌ای برای عرضه اینترنت پرسرعت به چشم می‌خورد.

بر اساس ادعای بودجج، او می‌تواند تا پایان اولین دوره ریاست‌جمهوری خود بر ایالات متحده و با هزینه ۸۰ میلیارد دلاری، اینترنت را به تمامی مناطق دوردست و دورافتاده برساند. او معتقد است، در مکان‌هایی که ارائه‌دهندگان خدمات ارتباطی نمی‌توانند آن‌طور که باید و شاید رقابت کنند، راهکاری به کار خواهد برد تا فاصله زیاد میان مشتریان و ارائه‌دهندگان را کاهش دهد.

او در سیاست‌نامه خود می‌نویسد:

در مکان‌هایی که شرکت‌های مختلف حضور ندارند و یا اصلاً ارائه خدمات در آن‌جا صرفه اقتصادی ندارد، مدیران راهکاری اتخاذ خواهند کرد تا شرکت‌های مختلف با آنها رقابت کرده و اینترنت را برای مناطق روستایی و دورافتاده فراهم نمایند

دو اپراتور Verizon و Comcast به عنوان دو شرکت برتر ارائه کننده خدمات ارتباطی در مناطق شهری، رقابت بسیار تنگاتنگی با هم دارند به طوری که حتی برخی اوقات باعث شده‌اند که اینترنت با استفاده از فیبرهای نوری به برخی مناطق نرسند و امکان دارد دلیل نبود اینترنت در روستاها نیز همین مورد باشد.

البته پیت بودجج تنها نماینده دموکراتی نیست که قصد دارد اینترنت را به روستاها بیاورد. هفته گذشته نیز الیزابت وارن (Elizabeth Warren) اعلام کرده بود که با برنامه ۸۵ میلیارد دلاری که به سازمان‌های غیرانتفاعی و شرکت‌های وابسته به دولت‌های محلی ارائه می‌دهد، شبکه‌های اینترنت را در مناطق دورافتاده گسترش خواهد داد. بودجه انجام این پروژه توسط اداره Broadband Access که توسط دپارتمان توسعه اقتصادی دولت وارن تشکیل می‌شود، تأمین خواهد شد. این اقدام وارن همچنین می‌تواند سبب محافظت از شبکه‌های محلی گردد زیرا در سالیان اخیر، قانون‌گذاران لوایحی را تصویب کرده‌اند که بر اساس آنها به شهرها اجازه می‌دادند اینترنت مخصوص به خود را گسترش دهند و در نتیجه مانع عرضه اینترنت به روستاها شوند.

وارن و بودجج تنها کسانی هستند که می‌خواهند از قوانین دولتی برای عرضه اینترنت در مناطق کم برخوردار استفاده کنند ولی سایر نامزدها هم برنامه‌های خود را جهت گسترش اینترنت ارائه کرده‌اند. برای مثال، سناتور آمی کلوبوشار (Amy Klobuchar)، در اوایل سال جاری میلادی برنامه‌ای را اعلام کرد که بر اساس آن می‌خواهد با هزینه ۳ تریلیون دلاری، زیرساخت‌های مخابراتی را بهبود دهد و تا سال ۲۰۲۲ سراسر ایالات متحده به اینترنت مجهز خواهد شد. سایر نامزدها مانند جو بایدن (Joe Biden) معاون دونالد ترامپ، سناتور کریستن جیلیبرند (Kristen Gillibran) و سناتور برنی سندرز (Bernie Sanders) هم خبر داده‌اند که اگر رئیس‌جمهور آمریکا شوند، اینترنت پرسرعت را در مناطق بیشتری عرضه خواهند کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید