آغاز آزمایش شارژرهای بیسیم خودروهای BMW در آمریکا - تکفارس 
آغاز آزمایش شارژرهای بیسیم خودروهای BMW در آمریکا - تکفارس 

آغاز آزمایش شارژرهای بیسیم خودروهای BMW در آمریکا

سید محمد معلمی
۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - 17:00
آغاز آزمایش شارژرهای بیسیم خودروهای BMW در آمریکا - تکفارس 

اواخر سال ۲۰۱۷ بود که BMW گزارش داد می‌خواهد اولین برنامه آزمایشی شارژ بیسیم خودروهای هیبریدی خود را در آلمان آزمایش کند. این شرکت با استفاده از خودروهای مدل ۵۳۰e 2018، اعلام کرد که دارندگان این دستگاه‌ها دیگر نیازی نیست سراغ دو شاخه‌های برق بروند و به جای آنها می‌توانند از شارژرهای مغناطیسی بهره ببرند. اما در این بین، کسی نمی‌دانست این شرکت خودروسازی چه زمانی می‌خواهد برنامه خود را در ایالات متحده آغاز کند ولی گویا زمان آن فرا رسیده است.

BMW هفته پیش اعلام کرد که ۵ سری از شارژرهای بیسیم خود را به صورت آزمایشی به ایالات متحده خواهد آورد. این برنامه فعلاً فقط در کالیفرنیا عملی خواهد شد و تنها در ۲۰۰ منطقه از این ایالت وجود خواهد شد. برای اینکه افراد ساکن در کالیفرنیا بتوانند ببینند آیا شامل این برنامه می‌شوند یا خیر، BMW پرسش‌نامه‌ای در اختیارشان قرار داده است. شرکت Qmerit وظیفه نصب و جمع‌آوری این شارژرهای وایرلس را بر عهده خواهد داشت.

شاید با این اقدام BMW، برخی از افراد فکر کنند که می‌توانند به صورت رایگان صاحب یک خودرو شوند ولی این‌گونه نیست زیرا باید برای خرید مدل سال ۲۰۱۹ ماشین ۵۳۰e به مدت ۳۶ ماه، قسط پرداخت کنند. این خودروها به رنگ مشکی، آبی و سفید تولید شده‌اند و هنگام تحویل به مشتریان سخت‌افزار لازم برای شارژ بیسیم را دارند. ضمن اینکه پوشش چرمی داخلی نیز در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت. به همراه این خودرو همچنین، پکیج Sport M که در آن چرخ‌های ۱۹ اینچی BMW M، سوئیچ لمسی، پوشش مشکی خارجی، درب عقب برقی، صندلی‌های جلویی مجهز به سیستم گرمایشی و چراغ‌های LED مه‌شکن وجود دارد، فروخته خواهد شد. در ضمن، بر اساس ادعای BMW، خودروی ۵۳۰e تمامی ملزومات امنیتی را داراست.

انجام فرآیند شارژ خودرو به صورت بیسیم بسیار آسان است زیرا نیازی نیست راننده کار خاصی انجام دهد بلکه فقط باید ماشین را نزدیک پد شارژر پارک کند تا باتری کاملاً پر شود. پد موجود، امواج مغناطیسی را از خود ساطع می‌کنند که خودرو با دریافت آنها، نیروی آهنربایی را به انرژی الکترونیک تبدیل می‌نماید تا باتری‌اش را پر کند. سرعت شارژ این سیستم ۳٫۲ کیلووات و با بهره‌وری ۸۵ درصدی است. بر این اساس، باتری خودرو ۵۳۰e در مدت ۳٫۵ ساعت شارژ می‌شود.

برای شارژ خودرو، نیازی نیست تا خودِ راننده فرآیند را زیر نظر بگیرد هرچند امکان دارد به میزان ۲٫۷۵ تا ۵٫۵ اینچ خطا وجود داشته باشد. ماشین‌های ۵۳۰e و شارژرها، از طریق وای‌فای به هم وصل می‌شوند و نمایشگر پخش‌کننده محتواها در خودرو، به راننده اطلاع خواهد داد که او چگونه باید ماشین را در محل مناسب قرار دهد. لازم به ذکر است که پد شارژر هم در فضاهای باز و هم در فضاهای بسته قابلیت نصب را دارد و رد شدن خودرو از روی آن، باعث صدمه دیدن نخواهد شد. ضمناً، اگر میدان مغناطیسی موجود در پد شارژر تشخیص دهد که چیزی غیر از خودرو به آن نزدیک شده، به صورت خودکار خاموش خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید