سیستم‌عامل جدید هواوی رسماً معرفی شد؛ هارمونی، رقیب اندروید - تکفارس 
سیستم‌عامل جدید هواوی رسماً معرفی شد؛ هارمونی، رقیب اندروید - تکفارس 

سیستم‌عامل جدید هواوی رسماً معرفی شد؛ هارمونی، رقیب اندروید

مهرداد میرشاهی
۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - 16:55
سیستم‌عامل جدید هواوی رسماً معرفی شد؛ هارمونی، رقیب اندروید - تکفارس 

شرکت هواوی سرانجام رسماً از سیستم عامل فرست پارتی خود تحت عنوان هارمونی (Harmony OS) پرده‌برداری کرد. پس از اینکه ایالات متحده آمریکا از اوایل سال جاری میلادی تحریم‌هایی را برای شرکت هواوی وضع کرد، از وجود این سیستم عامل مطلع شدیم. این شرکت بعدتر فاش ساخت که چندین سال است که در حال ساخت و توسعه جایگزین سیستم عامل اندروید است چراکه انتظار دخالت دولت آمریکا را داشته است.

طبق اعلام هواوی، متاسفانه این سیستم عامل هنوز آماده نمایش برروی تلفن‌های هوشمند نیست. با این حال، این شرکت تائید کرده که آن‌ها فردا این سیستم عامل را برروی تلویزیون Honor Vision به نمایش خواهند گذاشت. این سیستم عامل مبتنی بر میکرو-کرنل خواهد بود؛ پیشتر، شایعاتی در خصوص پشتیبانی سیستم عامل Fuchsia گوگل از این فناوری نیز منتشر شده بود. هواوی گفته که این ویژگی توسعه دهندگان را قادر می‌سازد تا به توسعه این سیستم عامل برای دستگاه‌های متعددی بپردازند بدون اینکه نگران امنیت و خطرهای احتمالی آن باشند. طبق گفته این کمپانی، هارمونی سیستم عاملی قفل شده خواهد بود به این معنی که کاربران دسترسی روت-لول نخواهند داشت. موردی که طبق عقیده هواوی، باعث بوجود آمدن خطرات امنیتی متعددی برای سیستم عامل‌هایی نظیر اندروید شده است. این سیستم عامل گواهینامه EAL 5+ را نیز دریافت کرده است.

این شرکت تائید کرد که کار برروی این سیستم عامل از دو سال پیش آغاز شده و در سال ۲۰۱۹ میلادی نیز احتمالاً به واسطه مشکلات تجاری بین چین و ایالات متحده شتاب گرفته است. این شرکت قصد دارد سال آینده نسخه ۲٫۰ میکرو-کرنل را عرضه سازد و به دنبال آن، نسخه ۳٫۰ را نیز در سال ۲۰۲۱ میلادی منتشر کند. همچنین هواوی اظهار داشت که آن‌ها قادرند طی یک الی دو سال، کاملاً به این سیستم عامل مهاجرت کنند اما به احترام شرکای تجاری خود، به خصوص گوگل و اندروید، فعلاً چنین برنامه‌ای ندارند. این شرکت قصد دارد طی چند روز آینده و در کنفرانس سالانه توسعه دهندگان، جزئیات بیشتری از سیستم عامل جدید خود منتشر کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید