اپل به تعویض باتری گوشی‌های خود اصرار می‌ورزد - تکفارس 
اپل به تعویض باتری گوشی‌های خود اصرار می‌ورزد - تکفارس 

اپل به تعویض باتری گوشی‌های خود اصرار می‌ورزد

مسلم رفیعی
۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - 12:00
اپل به تعویض باتری گوشی‌های خود اصرار می‌ورزد - تکفارس 

به گزارش iFixit، اگر باتری گوشی‌های XR ،iPhone XS و XS Max، در شرکت اپل تعویض نشود، پیامی را نشان می‌دهند که می‌گوید: باتری نیاز به تعمیر دارد. این پیام در iOS 12 و iOS 13 بتا و همچنین صرف‌نظر از اینکه یک باتری اصلی نصب شده باشد یا نه، ظاهر می‌شود. ظاهراً اگر باتری توسط خود اپل یا نمایندگی‌های معتبر تعویض شود، این مشکل به وجود نخواهد آمد.

هنگامی که این پیغام ظاهر می‌شود، اگر به منوی Battery Health بروید، با یک پیغام Important Battery Message روبه‌رو می‌شوید که در آن نوشته شده:Unable to verify this iPhone has a genuine Apple battery  Health information not available for this battery. این پیام جایگزین نشانگر درصدی استاندارد می‌شود که به‌طور معمول، سلامت باتری را نشان می‌داد.

iFixit خاطرنشان می‌کند که به‌ نظر نمی‌رسد این اعلان‌ها بر عملکرد باتری تأثیر بگذارند، اما فهمیدن اینکه چه موقع باید باتری را تعویض کرد، دشوارتر می‌شود. باتری می‌تواند کاملاً سالم و یا اینکه خراب شده باشد، در هر دو حالت، گوشی به شما می‌گوید که باتری نیاز به تعمیر دارد. این قضیه را می‌توان به یک چراغ نشانگر تعویض روغن در اتوموبیل تشبیه کرد که فقط در صورت تعویض روغن توسط نمایندگی رسمی شرکت، خاموش شود.

کانال یوتیوبی The Art of Repair گزارش می‌دهد که منبع این پیام، یک میکروکنترلر ساخت Texas Instruments است که بر روی باتری نصب شده و معمولاً، اطلاعاتی را درباره ظرفیت باتری و دمای گوشی، ارائه می‌دهد. چنین  پردازنده‌هایی را می‌توان در اکثر باتری‌ها یافت، اما اپل، ویژگی تأیید اعتبار را به باتری‌های خود اضافه کرده تا مشتریان را به سمت تکنسین‌های مجاز، هدایت نماید.

این عمل به‌طور موثر، تعمیرگاه‌های تعویض باتری شما را محدود می‌کند، مگر اینکه بخواهید تلفن شما، بخشی از عملکرد خود را از دست بدهد. این اقدام، کاربران را از تعمیر گوشی خود با استفاده از کیت iFixit و یا سایر تعمیرکاران، پشیمان می‌کند. طبق گفته‌های اپل، این شرکت به تکنسین‌های خود اجازه داده است تا تلفن‌هایی را که دارای باتری‌های متفرقه هستند، تعمیر نمایند. اما بسته به موقعیت مکانی شما، ملاقات با یکی از این تعمیرکاران، راحت نخواهد بود.

اگرچه در گذشته، تعمیرات اپل دقت زیادی داشته‌اند اما باتری‌های آیفون، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند. در سال ۲۰۱۷ آشکار شد که اپل در حال طراحی iOS برای آیفون‌های قدیمی‌تر است تا بدین‌وسیله بتواند عمر باتری این گوشی‌ها را حفظ نماید. پس از انتقادات سنگین، اپل موافقت کرد که هزینه تعویض باتری را برای یک سال کاهش دهد.

تعمیر آسان دستگاه‌ها، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. تعویض قطعات به هنگام فرسودگی، به‌معنای دوام بیشتر تلفن، صرفه‌جویی در هزینه‌ها و تولید کمتر زباله است. شواهد نشان می‌دهند که اگر کاربران به تعویض ارزان‌قیمت باتری دسترسی داشته باشند، آنگاه مدتی طولانی‌تر گوشی‌های خود را نگه می‌دارند. هنگامی که اپل قیمت تعویض باتری‌های خود را کاهش داد، بسیاری از کاربران از این مزیت استفاده کردند. این اقدام درنهایت به ضرر فروش آیفون‌های جدید تمام شد.

اپل مشتاق است که یک شرکت سازگار با محیط‌زیست باشد. رایانه‌های جدید Mac Mini و MacBook Air این شرکت، از ۱۰۰ درصد آلومینیوم بازیافت شده ساخته شده‌اند و کسب‌وکارهای این شرکت نیز در سراسر جهان، از انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده می‌کنند. اگر کوپرتینویی‌ها بخواهند که از محیط‌زیست حمایت کنند، پس باید سرویس‌های تعمیر خود را گسترش دهند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید