در طول ۹ سال گذشته ۶ میلیون ایمیل ناامن وجود داشته‌اند - تکفارس 
در طول ۹ سال گذشته ۶ میلیون ایمیل ناامن وجود داشته‌اند - تکفارس 

در طول ۹ سال گذشته ۶ میلیون ایمیل ناامن وجود داشته‌اند

مسلم رفیعی
۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - 08:00
در طول ۹ سال گذشته ۶ میلیون ایمیل ناامن وجود داشته‌اند - تکفارس 

به نظر می‌رسد که این آمار از طرف کمیته مبارزات انتخاباتی سناتورهای دموکرات (DSCC) اعلام شده است.

دفتر مدیریتی حزب دموکرات اعلام کرده که تعداد ۶٫۲ میلیون ایمیل ناامن به مدت ۱۰ سال، در بستر اینترنت وجود داشته‌اند. محققان مؤسسه UpGuard این ایمیل‌ها را در یک سرور ابری ناامن یافته‌اند. هرکسی که یک اتصال اینترنت داشته، می‌توانسته است محتوای این حساب‌ها را مطالعه نماید.

یک حافظه نهان (cache) که تنها دربرگیرنده ایمیل‌های گوناگون است و هیچ اطلاعات واضح دیگری را شامل نمی‌شود، توسط یک کارمند سابق DSCC در اینترنت بارگذاری شده است. به نظر می رسد که این لیست بیشتر شامل ایمیل‌های شخصی است و اکثر آن‌ها نیز مربوط به شرکت‌های AOL و Yahoo هستند. محققان UpGuard در روز سه‌شنبه اذعان کردند که دامنه این اطلاعات وسیع نیست اما همین تعداد هم نگران‌کننده است.

این محققان می‌گویند که این نشان می‌دهد، مبارزات سیاسی مستعد جمع‌آوری مقدار زیادی از اطلاعات درمورد رأی‌دهندگان و همچنین عدم تأمین امنیت آن‌ها است. حفره‌های امنیتی مشابه می‌توانند اطلاعات رأی‌دهندگان را، مدت‌ها پس از بسته شدن نظرسنجی‌ و شمارش آرا، در معرض دید افراد مختلف قرار دهند.

محققان ابراز کردند:

اگر داده‌های سیاسی به مدت ۱۰سال در معرض خطر بوده باشند، نیمی از خطرات مرتبط با آن‌ها هنوز قابل تشخیص نیست.

DSCC تأیید کرد که این اطلاعات توسط یک کارمند سابق این نهاد بارگذاری شده و اکنون به‌طور کامل حذف گشته‌اند.

استوارت باس (Stewart Boss) سخنگوی DSCC در طی بیانیه‌ای اظهار کرد که:

از سال ۲۰۱۰، DSCC یک مدیریت متمرکز و ایمن را جهت حفاظت از حساب‌ها در پیش گرفته است. همچنین به کلیه کاربران و کارمندان آموزش‌های لازم داده می‌شود تا بدین‌شیوه از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری به‌عمل‌آید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید