استراتژی متفاوت گوگل و آمازون برای بازار اسپیکرهای هوشمند - تکفارس 
استراتژی متفاوت گوگل و آمازون برای بازار اسپیکرهای هوشمند - تکفارس 

استراتژی متفاوت گوگل و آمازون برای بازار اسپیکرهای هوشمند

سید محمد معلمی
۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - 16:30
استراتژی متفاوت گوگل و آمازون برای بازار اسپیکرهای هوشمند - تکفارس 

بر اساس اعلام مدیر کنفرانس تکنولوژی‌های صوتی موسوم به Vice Summit، آمازون و گوگل برای اینکه بتوانند به عنوان شرکت پیش‌رو در زمینه تولید اسپیکرهای هوشمند دست یابند، استراتژی‌های متفاوتی را به کار گرفته‌اند.

از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷ و تنها در قاره اروپا، بازار اسپیکرهای هوشمند با رشد ۵۲۶ درصدی روبه‌رو بوده و همین آمار از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ حدود ۹۱ درصد بوده است.

آمازون در تلاش است تا توانایی‌ها و کاربردهای اسپیکرهای هوشمند خود را افزایش دهد. این کمپانی بر این باور است که بهبود تجربه کاربران، افزایش مهارت‌های الکسا (دستیار صوتی هوشمند آمازون) و گسترش زبان‌های موجود در آن باعث پیشرفت خواهد شد.

در سمت دیگر، گوگل هم در حال آموزش زبان‌های بیشتر برای فروش اسپیکرهای هوشمندش در دیگر کشورهاست. البته در این بین، شناسایی سؤالات و دستورات ارائه شده توسط این دستیار صوتی نیز در حال بهبود یافتن است.

اگرچه الکسا در بازه زمانی سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ صدرنشین و محبوب‌ترین دستیار صوتی در اروپا بود ولی مشکلات موجود در زمینه تأمین مواد اولیه ساخت اسپیکرها فرصت طلایی را برای گوگل به وجود آورد تا آمازون را کنار زده و در نیمه اول سال ۲۰۱۹ و در قاره سبز کمپانی پیش‌رو شود.

حالا و بر اساس خبرهای رسیده، رقابت گوگل و آمازون از چیزی که هست، شدیدتر نیز خواهد شد زیرا این دو شرکت درصدد همکاری با کمپانی‌هایی مانند سونی، ال‌جی، لنوو، الکترونیکس (Electronics)، جی‌بی‌ال (JBL)، سونوس (Sonos) و بوس (Bose) هستند بنابراین انتظار داریم در آینده‌ای نزدیک لوازم خانگی راه خود را به بازار پیدا کنند که هم هوشمندتر هستند، هم از هوش مصنوعی بهره می‌برند و هم کیفیت صدای بالایی دارند.

سایر دستیاران هوشمند هم قرار است در سالیان آتی به کشورهای بیشتری بروند و زبان‌ها و توانایی‌های جدیدتری یاد بگیرند. با این حساب، پیش‌بینی شده به طور کلی و در سال ۲۰۲۳، فقط ۴۳ میلیون اسپیکر هوشمند در اروپا فروخته شود تا شاهد رشد ۲۱٫۹۳ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۸ باشیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید