نوسازی بخش تصاویر گوگل با تمرکز بر خرید - تکفارس 
نوسازی بخش تصاویر گوگل با تمرکز بر خرید - تکفارس 

نوسازی بخش تصاویر گوگل با تمرکز بر خرید

امیر عسگری
۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - 13:30
نوسازی بخش تصاویر گوگل با تمرکز بر خرید - تکفارس 

بخش تصاویر گوگل (Google Images) شکل تازه‌ای به خود گرفته است.

گوگل، غول جستجوی جهان، روز سه‌شنبه اعلام کرد در حال راه‌اندازی موتور جستجوی عکس خود با طراحی جدید است.

با این بروزرسانی زمانی که در حال جستجو هستید و روی عکسی کلیک می‌کنید، تصویر مورد نظر داخل یک قاب در سمت راست صفحه باز می‌شود و شما می‌توانید با اسکرول کردن، همزمان به جستجوی تصاویر بیشتر بپردازید. همچنین می‌توانید تصاویری را که قبلا باز کردید با زدن دکمه برگشت مشاهده نمایید. ضمن اینکه تصاویر، اطلاعات بیشتری در مورد صفحات منبع خود به همراه دارند که باعث می‌شود دیگر نیازی به باز کردن لینک‌های سطحی نباشد.

این طراحی مجدد با تاکید بر خرید انجام شده است. اگر روی تصویر یک محصول کلیک کنید، اطلاعاتی مانند برند، قیمت، نقد و بررسی و موجود بودن آن را به شما نشان می‌دهد.

بخش تصاویر گوگل اولین‌بار در سال ۲۰۰۱ و برای پاسخ به نیاز کاربران برای جستجوهایی مانند تصاویر جنیفر لوپز با لباس سبز در مراسم گرمی سال قبل، راه اندازی شد. این سرویس به‌ندرت بروزرسانی بزرگی دریافت می‌کند، اما گوگل بخشی از این تغییرات را در ماه سپتامبر و در مراسم بیستمین سالگرد جستجوی گوگل به نمایش گذاشت.

این بروزرسانی گوگل را به یک قطب بزرگ در خرید آنلاین تبدیل می‌کند. در ماه می، این شرکت خبر از در نظر گرفتن بخش خرید گوگل با گزینه‌هایی مثل خرید از فروشگاه‌های فیزیکی و به‌طور مستقیم از طریق سایت گوگل را داد. همچنین این شرکت اعلام کرد که مردم می‌توانند محصولات خود را از طریق ویدیوهای یوتیوب نیز بخرند.

اما این تاکید بر خرید قبلا برای گوگل دردسرساز شده است. دو سال پیش کمیسیون اروپا گوگل را بدلیل استفاده از سرویس‌های مورد علاقه خود در جواب جستجوها، ۲٫۷ میلیارد دلار جریمه کرد.

طبق اعلام سخنگوی گوگل :

در این بروزرسانی جدید، تمامی اطلاعات در مورد خریدها نتیجه جستجو بصورت ارگانیک و سیستمی بوده و نه تبلیغات.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید