ترامپ از رسانه‌های اجتماعی خواست تا جلوی حملات تروریستی را بگیرند - تکفارس 
ترامپ از رسانه‌های اجتماعی خواست تا جلوی حملات تروریستی را بگیرند - تکفارس 

ترامپ از رسانه‌های اجتماعی خواست تا جلوی حملات تروریستی را بگیرند

مسلم رفیعی
۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - 13:30
ترامپ از رسانه‌های اجتماعی خواست تا جلوی حملات تروریستی را بگیرند - تکفارس 

در همین حال، اوباما خواستار قوانین سخت‌گیرانه‌تر در رابطه با اسلحه شده و می‌گوید که پلتفرم‌های اینترنتی باید گروه‌های افراطی را زیرنظر داشته باشند.

به دنبال دو تیراندازی گسترده در آخر هفته، دونالد ترامپ به وزارت دادگستری دستور داد تا با آژانس‌های محلی، ایالتی و فدرال همکاری کند و هرچه زودتر مهاجمان بالقوه را شناسایی نمایند. وی همچنین از رسانه‌های اجتماعی خواست که چنین گروه‌هایی را قبل از انجام عملیات، شناسایی کنند.

روز شنبه، ۲۰ نفر در اثر تیراندازی گسترده در فروشگاه والمارت در ال پاسو تگزاس، جان باختند. دو قربانی دیگر نیز صبح دوشنبه در گذشتند و بدین‌ترتیب تعداد کشته‌شدگان به ۲۲ نفر رسید. اوایل یکشنبه نیز، ۹ نفر در اثر تیراندازی گسترده در دایتون اوهایو جان خود را از دست دادند.

متهم ۲۱ ساله تیراندازی ال پاسو، بیانیه‌ای را در انجمن ناشناس ۸chan قرار داده بود. این سومین بار در سال جاری است که یک تیرانداز تبهکار قبل از حمله خود در این انجمن، بیانیه قرار می‌دهد. این کار باعث شد تا بستر امنیتی ۸chan ،Cloudflare را از لیست مشتریان خود خارج نماید.

ترامپ طی سخنرانی روز دوشنبه خود در کاخ سفید گفت که اینترنت نقش یک خیابان خطرناک را برای ذهن‌های تندرو و آشفته بازی می‌کند.

ترامپ اظهار کرد که خطرات اینترنت و رسانه‌های اجتماعی را نمی‌توان نادیده گرفت و نادیده گرفته نخواهد شد. نفرت جایی در آمریکا ندارد.

رئیس‌جمهور پیشین، باراک اوباما نیز در مورد تیراندازی گسترده روز دوشنبه توییت کرد. او در رابطه با قوانین  اسلحه سخت‌گیرانه‌تر با ترامپ اختلاف‌نظر داشت و همچنین می‌گفت که شواهد نشان می‌دهند، قوانین سخت‌گیرانه می‌تواند برخی از کشتارها را متوقف سازد. نفرت‌های آنلاین باید ردیابی و پیگیری شوند. وی همچنین ابراز کرد:

قانون و بسترهای اینترنتی باید استراتژی‌های بهتری را برای کاهش تأثیرات این گروه‌ها، ارائه دهند.

در ادامه، ترامپ در سخنرانی خود خواستار پایان «تجلیل از خشونت» علی‌الخصوص در بازی‌های ویدیویی شد.

طبق گزارش روز دوشنبه Hollywood Reporter، استراوس زلنیک (Strauss Zelnick) مدیرعامل شرکت بازی‌سازی Take-Two Interactive در جواب گفته بود که سرزنش سرگرمی یک اقدام غیرمسئولانه است و ادامه داد:

علاوه‌بر این‌ها، چنین سخنی، بی‌احترامی به قربانیان و خانواده‌های آن‌ها است. سرگرمی در سراسر جهان مصرف و محتوای مشابهی نیز دارد. خشونت اسلحه‌ای منحصر به آمریکا است و ما باید به مسائل واقعی بپردازیم.

ترامپ همچنین از FBI خواسته است تا به تحقیقات عمیق در رابطه با جنایات افراطی و تروریسم داخلی بپردازد و همچنین گفته است که قوانین بهداشت روان باید اصلاح شوند. وی همچنین ابراز کرد که سعی می‌کند وزارت دادگستری را به پیشنهاد قوانینی سفت‌وسخت جهت برخورد با چنین جنایاتی، ترغیب کند، قوانینی همانند اعدام.

تیم کوک، مدیرعامل اپل نیز ضمن ابراز نارضایتی از تیراندازی روز یکشنبه گفت که:

زمان آن رسیده است تا به این خشونت‌ها رسیدگی شود و آمریکا از این جنایت‌ها پاک گردد.

وزارت دادگستری آمریکا نیز از اظهارنظر خودداری کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.