پیتر تیل می‌گوید که هوش مصنوعی گوگل علیه منافع آمریکا عمل می‌کند - تکفارس 
پیتر تیل می‌گوید که هوش مصنوعی گوگل علیه منافع آمریکا عمل می‌کند - تکفارس 

پیتر تیل می‌گوید که هوش مصنوعی گوگل علیه منافع آمریکا عمل می‌کند

مسلم رفیعی
۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - 12:00
پیتر تیل می‌گوید که هوش مصنوعی گوگل علیه منافع آمریکا عمل می‌کند - تکفارس 

ماه گذشته، این سرمایه‌گذار گفت که گوگل رابطه‌ای به ظاهر خیانت‌آمیز با چین دارد. اکنون در یک مقاله جدید در روزنامه نیویورک تایمز، وی اظهارنظر خود را تأیید می‌کند.

پیتر تیل (Peter Thiel) انتقادات خود را از گوگل دو برابر کرده است. این سرمایه‌گذار سیلیکون ولی در پنجشنبه گذشته در روزنامه نیویورک تایمز نوشت که این غول جستجو (گوگل) با به اشتراک گذاشتن فن‌آوری هوش مصنوعی خود با کشور چین به آمریکا آسیب می‌رساند.

تیل که یکی از حامیان برجسته دونالد ترامپ در صنعت فناوری است، گفته بود که همکاری گوگل با یک کشور رقیب شوکه کننده است، زیرا هوش مصنوعی می‌تواند به عنوان یک ابزار نظامی مورد استفاده قرار گیرد.

وی نوشت که هوش مصنوعی برای هر ارتشی در جهان سودمند است. به‌عنوان مثال: از این قابلیت می‌توان برای دستیابی به یک مزیت اطلاعاتی یا برای نفوذ در دژ سایبری یک کشور استفاده کرد. در دورانی که ما با تهدید‌های چندجانبه جنگی روبه‌رو هستیم، هوش مصنوعی می‌تواند یک مزیت به حساب آید.

تیل همچنین به آزمایشگاه هوش مصنوعی گوگل که دو سال پیش در پکن  افتتاح شده بود و همچنین تصمیم این شرکت مبنی بر توقف همکاری با پنتاگون در پروژه Maven، اشاره کرد. این طرح، ابتکاری بود که با استفاده از هوش مصنوعی، قدرت تجزیه‌وتحلیل پهپادها را بهبود می‌بخشید. پس از اعتراض کارمندان گوگل به این پروژه، این شرکت تصمیم گرفت که قرارداد خود را وزارت دفاع آمریکا تمدید نکند. مدتی پس از این اتفاق‌ها، ساندار پیچای (Sundar Pichai) مدیر عامل گوگل، مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها را منتشر کرد که در آن‌ها اشاره شده بود که این شرکت، هوش مصنوعی را جهت ساخت اسلحه توسعه نمی‌دهد اما همچنان با ارتش آمریکا در حال همکاری است.

گوگل از اظهارنظر در رابطه با این مقاله خودداری کرد اما در گذشته، این شرکت خاطرنشان کرده بود که با ارتش چین همکاری نمی‌کند.

اظهارات تیل چند هفته پس از آن صورت می‌گیرد که وی گوگل را به داشتن رابطه خیانت‌آمیز با چین متهم کرد و همچنین از FBI و CIA خواسته بود تا در این زمینه، تحقیقاتی را به عمل آورند. پس از اظهارات تیل، ترامپ در توییتی نوشت که این مسئله را بررسی خواهد کرد.

هفته گذشته، استیون منوچین (Steven Mnuchin) وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت که وی با پیچای در رابطه با فعالیت این شرکت در چین، ملاقات کرده است. پس از این جلسه، منوچین گفته بود که هیچ نگرانی امنیتی درباره فعالیت گوگل در کشور چین وجود ندارد. اما دو روز بعد، ترامپ توییت کرد که ممکن است نگرانی‌های امنیتی وجود داشته باشند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید