دستیار صوتی گوگل اکنون می‌تواند پیام‌های واتس‌اپ و تلگرام را بخواند و پاسخ دهد - تکفارس 
دستیار صوتی گوگل اکنون می‌تواند پیام‌های واتس‌اپ و تلگرام را بخواند و پاسخ دهد - تکفارس 

دستیار صوتی گوگل اکنون می‌تواند پیام‌های واتس‌اپ و تلگرام را بخواند و پاسخ دهد

مسلم رفیعی
۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - 12:00
دستیار صوتی گوگل اکنون می‌تواند پیام‌های واتس‌اپ و تلگرام را بخواند و پاسخ دهد - تکفارس 

 دستیار صوتی گوگل به تازگی در رابطه با خواندن پیام‌ها، قدرتمندتر شده است.

پیش از این، هنگامی که یک کاربر از دستیار صوتی گوگل می‌خواست که پیامی را ارسال کند و یا پاسخ دهد، Google Assistant فقط به برنامه Android Messages (یا سایر پیام‌رسان‌های پیش‌فرض) دسترسی داشت و فقط پیام‌های متنی این اپلیکیشن‌ها را اسکن می‌کرد. از آنجا که ما در سال ۲۰۱۹ قرار داریم و مردم نیز به جای پیام‌رسان‌های پیش‌فرض، از WhatsApp و Facebook Messenger استفاده می‌کنند، این ویژگی به اندازه کافی کاربردی نبود. تا این هفته، غول اینترنتی در طی یک بروزرسانی به کاربران اندرویدی Google Assistant اجازه داد تا علاوه‌بر پیام‌رسان پیش‌فرض این سیستم‌عامل، به پیام‌رسان‌های فوری نیز دسترسی داشته باشند. همانند عملکرد Google Assistant در اپلیکیشن Messages، شما می‌توانید از این دستیار صوتی بخواهید که پیام‌های شما را بخواند. در ضمن، این دستیار به صورت صوتی اعلام می‌کند که در حال خواندن پیام‌های کدام پیام‌رسان است. همچنین می‌توانید پیام‌های جدید را با استفاده از صدای خود، پاسخ دهید.

این قابلیت در همه برنامه‌ها قابل اجرا نیست؛ Slack و Snapchat از این نمونه‌ها هستند. Telegram ،WhatsApp و Facebook Messenger به اندازه کافی با این ویژگی سازگار هستند، بنابراین Google Assistant از پشتیبانی چند پیام‌رسان قوی برخوردار است.

مانند سایر ویژگی‌های مرتبط، برای دستیابی به این قابلیت، باید به Google Assistant اجازه دهید تا به اعلان‌های شما دسترسی داشته باشد. احتمالاً مسئله مهمی نیست اما اگر به حریم خصوصی خود بسیار اهمیت می‌دهید، این قضیه‌ از مواردی است که باید به خاطر داشته باشید.

به نظر می‌رسد که این بروزرسانی، سرور-محور باشد، بنابراین زمانی متوجه آن می‌شوید که آن را دریافت کرده باشید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید