مارک زاکربرگ از فروش هدست‌های Oculus Quest می‌گوید - تکفارس 
مارک زاکربرگ از فروش هدست‌های Oculus Quest می‌گوید - تکفارس 

مارک زاکربرگ از فروش هدست‌های Oculus Quest می‌گوید

مهرداد میرشاهی
۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - 11:01
مارک زاکربرگ از فروش هدست‌های Oculus Quest می‌گوید - تکفارس 

شرکت آکیولوس، پیشگام صنعت واقعیت مجازی مدرن، از عرضه موفقیت‌آمیز جدیدترین پروژه خود یعنی هدست Oculus Quest راضی است.

جدیدترین محصول این شرکت، که تجربه‌ای «بدون سیم» و مختص به بازی را به ارمغان می‌آورد، این امکان را به فیسبوک داده تا به یکی از جریان‌ اصلی‌هایِ تجربه واقعیت مجازی در بازار تبدیل شود. این هدست عملکرد قابل قبولی در بازار دارد و به گفته فیسبوک، هدست‌های Oculus Quest با همان سرعتی که شرکت سازنده در حال تولید آن‌هاست، به فروش می‌رسند.

مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg)، مدیرعامل فیسبوک در این خصوص گفت:

در این سه ماهه، ما Oculus Quest را عرضه کردیم؛ نخستین هدست سرهم و یکپارچه ما، بدون سیم و آزادی کاملِ حرکتی. [Oculus Quest] نقدهای بسیار خوبی کسب کرده است و ما آن‌ها را با همان سرعتی که می‌سازیم، می‌فروشیم.

جالب‌تر از همه اینکه در حال حاضر، هدست Oculus Quest نقاط قوت خود را حتی پس از عرضه نیز با داشتن یک اکوسیستم فعا، حفظ کرده است. این قضیه تنها به فروش هدست محدود نیست.

زاکربرگ در این زمینه اظهار داشت:

مهمتر از همه، ما تجربه‌هایی را ارائه داده‌ایم که مردم هفته به هفته از آن‌ها استفاده می‌کنند و محتوای بیشتری را خریداری می‌کنند. هنوز کارهای زیادی برای توسعه این اکوسیستم و در دسترس قرار دادن آینده‌ای که برای محصولاتِ واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در سر داریم، نیاز است؛ اما این یک نقطه عطف مهم برای ما محسوب می‌شود.

توسعه‌دهندگان نسبت به تولید تجربه‌هایی همه جانبه در زمینه واقعیت مجازی برروی دستگاه‌های موبایل امیدوار شده‌اند و شاهد پشتیبانی هرچه بیشتر آن‌ها از این هدست هستیم.

علاوه بر این، زاکربرگ از پیشرفت این شرکت در زمینه واقعیت مجازی در سال‌های اخیر، به ویژه کاهش هزنیه‌های تولید تحت تاثیر قرار گرفته است.

وی در این خصوص گفت:

در این چند ساله، ما وضعیت این هنر را از ریفت (Rift) اصلی، که ۶۰۰ دلار قیمت داشت و به یک رایانه شخصی ۱۰۰۰ دلاری نیازمند بود، به Quest، که ۴۰۰ دلار قیمت دارد و سرِ هم است، بهبود داده‌ایم و این تجربه‌ای عالی محسوب می‌شود. طی چند سال آینده نوآوری‌های بیشتری شکل خواهد گرفت و در حال حاضر ما پلتفرمی داریم که می‌خواهیم پیشرفت کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید