بزرگترین بروزرسانی سیستم‌عامل اندروید خودروها منتشر شد - تکفارس 
بزرگترین بروزرسانی سیستم‌عامل اندروید خودروها منتشر شد - تکفارس 

بزرگترین بروزرسانی سیستم‌عامل اندروید خودروها منتشر شد

بهنام خدابخشی
۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - 08:02
اندروید خودروها

کمپانی گوگل امروز اعلام کرد که بزرگترین بروزرسانی طراحی سیستم‌عامل اندروید خودروها که در اوایل سال جاری از سوی Google I/O به نمایش در آمد، هم‌اکنون در اختیار کاربران قرار دارد.

بروزرسانی سیستم‌عامل اندروید خودروها اکنون با یک لانچر اپلیکیشن همراه است که به کاربران اجازه می‌دهد راحت‌تر از قبل به نرم‌افزارهای قبلی خود دسترسی داشته باشند. یک دکمه‌ی جدید در پایین، سمت چپ قرار داده شده است که با لمس آن می‌توانید لانچر اپلیکیشن را باز کنید. در این لانچر جدید، اپلیکیشن‌های کاربردی و پرطرفدار به صورت خودکار در ردیف اول از بالا به نمایش در آمده‌اند. در صورتی که آیکون اپلیکیشن مورد نظرتان دارای نماد گوگل اسیستنت باشد، می‌توانید با انتخاب اپلیکیشن موردنظر اطلاعاتی از قبیل وضعیت آب‌وهوا، جدیدترین اخبار و یادآورهای روزانه را نیز در آن بررسی کنید. اکنون بروزرسانی اندروید خودرو، این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند که اگر یکی از اپلیکیشن‌های گوگل‌پلی را برای بروزرسانی انتخاب کرده‌اند، به طور خودکار فرآیند آپدیت این نرم‌افزار صورت پذیرد.

همچنین کمپانی گوگل هم‌اکنون یک نوار ناوبری جدید در پایین صفحه‌نمایش خودروها ارائه نموده است که به شما این امکان را می‌دهد تا به راحتی چندین اپلیکیشن مختلف را به صورت هم‌زمان مدیریت نمایید.

بنابراین اگر در خودرو به موسیقی گوش‌ می‌دهید؛ هرگز از مسیری که باید طی کنید، دور نخواهید شد. یا اگر به سمت یک مسیر خاص در حال حرکت هستید، می‌توانید به راحتی آهنگ را Stop کرده و یا آن را Skip کنید تا حواس شما را نسبت به مسیر پیش‌رو پرت نکند. یا اینکه می‌توانید با یک‌بار ضربه زدن بر روی نمایشگر خودرو، وارد اپلیکیشنی که در پشت صفحه فعال می‌باشد، بشوید.

در گوشه‌ی سمت راست، پایین صفحه، یک دکمه‌ی اطلاع‌رسانی جدید تعبیه شده است که با استفاده از آن می‌توانید به راحتی به تمامی تماس‌ها، پیام‌ها و آلارم‌های اخیر گوشی خود دسترسی پیدا کنید. در صورتی که صفحه‌نمایش خودروی شما بزرگ باشد، این سیستم‌عامل از فضای اضافی که در اختیار دارد جهت مدیریت بخش‌های کاربردی نرم‌افزارهای گوشی هوشمندتان نظیر بخش تماس‌ها و پیام‌ها استفاده می‌نماید. علاوه بر تمامی موارد مذکور، در این بروزرسانی قابلیت‌های رابط کاربری نیز بهبود یافته است؛ به عنوان مثال، فونت‌های بروزتر و تم تیره‌ی جدید متناسب با فضای داخلی خود را تعبیه شده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید