پلیس به شکلی نادرست از سیستم تشخیص چهره استفاده می‌کند - تکفارس 
پلیس به شکلی نادرست از سیستم تشخیص چهره استفاده می‌کند - تکفارس 

پلیس به شکلی نادرست از سیستم تشخیص چهره استفاده می‌کند

بهنام خدابخشی
۹ مرداد ۱۳۹۸ - 13:02
سیستم تشخیص چهره

ایجاد ترس و وحشت در افراد یک جامعه با استفاده از سیستم تشخیص چهره بسیار آسان است ولی در اصل یک فرآیند تطبیق ساده در این سیستم صورت می‌گیرد. الگوریتم فرآیند تشخیص چهره مجموعه‌ای از ویژگی‌ها را کشف می‌کند و همانند موتورهای تبدیل گفتار به نوشتار آن‌ها را جستجو کرده و مورد را بررسی می‌نماید. مسائل و مشکلاتی که در نحوه‌ی استفاده‌ی افراد از این سیستم دارد به بازاریابی‌های تجاری و نظارت جنجالی پلیس در این زمینه باز می‌گردد.

اگر از روشی که در نرم‌افزارهای تشخیص چهره طراحی شده است، استفاده نکنید، این مسائل و مشکلات برای شما به شدت بزرگ خواهند شد. در طی مطالعات اخیر Georgetown مشخص شد که افسران پلیس NYPD به طور عمدی تصاویر را پیش از وارد نمودن آن‌ها در داخل سیستم دستکاری می‌کنند تا در انتهای چهره‌نگاری تصویری مطابق با استانداردهای سیستم بدست آید. در یک مورد بسیار خاص، ماموران پلیس از عکس یکی از بازیگران به نام Woody Harrelson استفاده کرده بودند زیرا یکی از شاهدان عینی ماجرا اعلام کرده بود که فرد مجرم شباهت بسیاری زیادی به Woody Harrelson داشته است.

روش استفاده از سیستم‌های تشخیص چهره به هیچ عنوان با مواردی که برایتان شرح دادیم، مطابقت ندارد زیرا در انتهای کار یک نتیجه‌ی سراسر اشتباه را برای شما به نمایش در می‌آورد. اگر شما به پلیس اعتماد داشته باشید، قطعا با دیدن چنین نتایجی اعتماد خود را از دست خواهید داد. این مورد بسیار بعید به نظر می‌رسد که شخصی با استفاده از سیستم تشخیص چهره مورد بازخواست قرار بگیرد ولی یک فرآیند اشتباه سبب می‌شود تا تصمیمات پلیس تغییر یابد. از نظر حقوقی نیز این مورد سبب می‌گردد تا فرد تشخیص داده شده در یک ظن منطقی قرار بگیرد و به منظور انجام تحقیقات بیشتر برای مدتی دستگیر شود.

در صورتی که از یک الگوریتم اشتباه استفاده گردد، پلیس می‌توانند تقریبا در خصوص تمامی افراد این ظن منطقی را شکل دهد. از آنجا که حساسیت الگوریتم‌ها به راحتی قابل تنظیم می‌باشد، پس به راحتی می‌توان در سیستم آن دست برد. روش‌های برطرف کردن این مشکل بسیار سخت می‌باشد به‌خصوص اگر به فردی که تشخیص چهره را انجام می‌دهد اعتماد کامل داشته باشید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.