ایجاد اپلیکیشن Settings جداگانه در Chrome OS - تکفارس 
ایجاد اپلیکیشن Settings جداگانه در Chrome OS - تکفارس 

ایجاد اپلیکیشن Settings جداگانه در Chrome OS

بهنام خدابخشی
۹ مرداد ۱۳۹۸ - 11:58
Chrome OS

ممکن است گفتن این موضوع برای شما کمی عجیب باشد ولی باید بگوییم که Chrome OS اپلیکیشن Settings مستقل ندارد!. از همان موقع که رونمایی شد، به صورت پیش‌فرض چنین اپلیکیشنی در سیستم‌عامل تعبیه نشده بود. به عنوان مثال کمپانی گوگل تنظیمات مربوط به مرورگر کروم را با تنظیمات Chromebooks ادغام کرده بود. بنابراین شما می‌توانید تب‌ها و مضامین جدید کروم را از همان بخشی انتخاب کنید که وضوح دستگاهتان را نیز کنترل می‌کنید و یا به تنظیمات برنامه‌های لینوکسی دسترسی دارید. این ویژگی زمانی کاربرد داشته که سیستم‌عامل کروم تنها بر روی دستگاه‌های کروم نصب می‌شد ولی از سال ۲۰۱۹ مشخص شد که چنین رویه‌ای صرفه‌ی اقتصادی ندارد.به هرحال، اکنون باید این رویه تغییر نماید. در ابتدای روز جاری، Chrome Story یک سری آزمایشات مداوم را منتشر نمود که حاکی از جداسازی بخش تنظیمات اپلیکیشن‌ها در قالب یک نرم‌افزار مستقل می‌باشد.

همانطور که در ویدئوی پایین مشاهده خواهید کرد، کمپانی گوگل بصورت کاملا هوشمندانه تمامی بخش‌هایی که مربوط به کروم‌بوک‌ها می‌باشد را به داخل یک بخش مستقل به نام Settings منتقل خواهد کرد. اپلیکیشن Settings این سیستم‌عامل به تنظیمات ویندوز و نسخه‌ی مک شباهت بسیار زیادی خواهد داشت.

همانطور که می‌دانید، گوگل از ابتدا تصمیم داشت تا سیستم‌عامل کروم را به نسخه‌ی وب کروم تغییر دهد و یک نوآوری در سیستم‌عامل‌های کنونی ایجاد نماید. پس در نتیجه طبیعی است که این کمپانی تصمیم دارد تا برخی از وابستگی‌های کروم به سیستم‌عامل نرم‌افزاری را از بین ببرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید