ساتیا نادلا از همکاری و ارتباط مایکروسافت با سونی می‌گوید - تکفارس 
ساتیا نادلا از همکاری و ارتباط مایکروسافت با سونی می‌گوید - تکفارس 

ساتیا نادلا از همکاری و ارتباط مایکروسافت با سونی می‌گوید

مهرداد میرشاهی
۸ مرداد ۱۳۹۸ - 08:01
ساتیا نادلا از همکاری و ارتباط مایکروسافت با سونی می‌گوید - تکفارس 

همکاری دو شرکت مایکروسافت و سونی یک خبر شگفت‌انگیز برای بسیاری از بازی‌بازان محسوب می‌شود. حتی تعجب‌آورتر از این مورد، همکاری نزدیک سونی با آن‌هاست.

علی‌رغم اینکه بسیاری از کارکنان شرکت ژاپنی سونی از شنیدن این خبر متعجب شدند، اما معرفی این همکاری از سوی سونی اعلام شد.

به تازگی ساتیا نادلا (Satya Nadella)، مدیرعامل شرکت مایکروسافت در گفتگویی با Fortune، فاش کرده است که استفاده پلی‌استیشن از سرویس آژور (Azure) ردموندی‌ها، انتخاب خود سونی بوده است.

نادلا در این خصوص اظهار داشت:

اول از همه، همه‌ [کارها] توسط سونی هدایت می‌شود. آن‌ها همه شرکای تجاری خود را بررسی کردند تا ببینند بیشتر از همه به کدام اعتماد دارند. در حقیقت، معلوم می‌شود که حتی اگر ما با آن‌ها رقابت کرده‌ایم، اما شریک نیز هستیم.

وی افزود:

اساساً حقیقت این است که ما در این حوزه یک مدل تجاری داریم که آن‌ها با ما همکاری می‌کنند؛ جایی که به موفقیت آن‌ها وابسته هستیم… بنابراین ما بهترین کار را برای آن‌ها می‌کنیم، چه در زمینه ابری، چه در زمینه هوش مصنوعی یا هر چیز دیگری، تا اطمینان حاصل کنیم که سونی می‌تواند با خلق IP خود موفق شود.

نادلا تمایل زیادی داشت تا بگوید که کسب‌وکارهای زیرمجموعه‌ای که مایکروسافت خلقشان می‌کند کاملاً وابسته هستند؛ تجارت ایکس‌باکس و آژور با یکدیگر ارتباط دارند اما مشارکت آن‌ها بر رقیبان این کمپانی تاثیرگذار نیست.

نادلا در انتها ابراز داشت:

به طور کلی، اگر تمام بخش‌های کسب‌وکارهای [سونی] را ببینید، خواه در حوزه سرگرمی باشد، یا گیمینگ و یا کسب‌وکار دوربین، همه این موارد می‌توانند از قدرت محاسباتی ابری بیشتری استفاده کنند. اما آن‌ها همچنین می‌توانند در کنار (با همکاری) مایکروسافت وارد برخی حوزه‌های صنعت [تکنولوژی]، به خصوص چیزهای مربوط به دوربین‌، شوند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید