گوگل ۱۰۰ هزار دستگاه Home Mini را به افراد دارای ناتوانی جسمی اهدا می‌کند - تکفارس 
گوگل ۱۰۰ هزار دستگاه Home Mini را به افراد دارای ناتوانی جسمی اهدا می‌کند - تکفارس 

گوگل ۱۰۰ هزار دستگاه Home Mini را به افراد دارای ناتوانی جسمی اهدا می‌کند

علی اسماعیلی
۷ مرداد ۱۳۹۸ - 14:29
گوگل ۱۰۰ هزار دستگاه Home Mini را به افراد دارای ناتوانی جسمی اهدا می‌کند - تکفارس 

دستگاه‌های هوم مینی گوگل قبلا آسودگی را برای کاربران سالم فراهم کرده‌اند اما نباید در مورد کارکرد آنها برای افراد ناتوان اغراق شود. گوگل نست برای اینکه این بلندگوی هوشمند را برای افراد بیشتری با ناتوانی حرکتی در دسترس کند، ۱۰۰ هزار دستگاه از آنها را با مشارکت بنیاد کریستوفر و دانا ریو (Christopher & Dana Reeve) که بنیادی برای حمایت از افراد با ناتوانی حرکتی هستند، اهدا می‌کند.

در یک پست بلاگ که این عمل خیرخواهانه را اعلام می‌کرد، گریسون رد (Garrison Redd)، سفیر بنیاد کریستوفر و دانا ریو در مورد این توضیح داد که چگونه با کمک هوم مینی توانست از بعد از دو دهه از وابستگی به ویلچر خلاص شود. این محدودیت‌ها پایه‌گذار کار گوگل در مشارکت با بنیاد، برای کاوش مزایایی که تکنولوژی برای افراد ناتوان می‌تواند داشته باشد، بودند.

خود رد که ورزشکار تیم پارالمپیک آمریکا بوده است، نوشت:

۲۹ سال پیش با مصوبه‌ی «آمریکایی‌های دارای ناتوانی» قانونی تصویب شد که مکان‌های عمومی را برای همه در دسترس می‌کرد. اما متاسفانه هنوز هم موانع زیادی برای افراد ناتوان وجود دارد. من امیدوارم که گوگل نست بتواند به مردم کمک کند که در خانه‌شان راحتی بیشتری داشته باشند، همانطور که برای من اینگونه بوده است.

همچنین یک وبسایت اختصاصی برای افرادی که واجد شرایط دریافت بلندگوی رایگان هستند، ساخته شده است. درحال حاضر دستگاه‌های رایگان فقط در دسترس شهروندان ایالات متحده هستند. با این وجود، این کار قدم بزرگی برای کمک تکنولوژی به افراد ناتوان برداشته است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.