۷ روش برای تعمیر بخش شارژ گوشی‌های اندرویدی - تکفارس 
۷ روش برای تعمیر بخش شارژ گوشی‌های اندرویدی - تکفارس 

۷ روش برای تعمیر بخش شارژ گوشی‌های اندرویدی

مهدی ملکی
۲۰ تیر ۱۴۰۰ - 10:00
۷ روش برای تعمیر بخش شارژ گوشی‌های اندرویدی - تکفارس 

قطعا هیچ‌یک از کاربران گوشی‌های هوشمند در خصوص روند شارژ گوشی‌های خود فکر نمی‌کنند و تنها یک سری مراحل روتین را جهت شارژ دستگاه خود انجام می‌دهند؛ کابل شارژر را وصل می‌کنیم، آلارم شارژ دستگاه پخش می‌شود و گوشی پس از گذشت مدتی شارژ می‌گردد. اما گاهی اوقات همه‌ی مراحل به همین راحتی انجام نمی‌شوند! ممکن است پس از اتصال کابل به بخش شارژر گوشی، پس از مدتی مشاهده کنید که باتری گوشی شما هنوز شارژ نشده است.

در اینطور مواقع حتما لازم نیست که سریعا به تعمیرکار گوشی‌های موبایل برای رفع این مسئله مراجعه نمایید. اگر گوشی اندرویدی شما شارژ نمی‌شود، یک سری روش‌هایی برای بررسی دلایل عدم شارژ باتری وجود دارد که در ادامه این موارد را با هم بررسی خواهیم کرد.

۱. گوشی خود را مجددا راه‌اندازی نمایید

اغلب دلیل عدم شارژ گوشی‌های اندرویدی یک مسئله‌‌ی ساده می‌باشد که به راحتی با انجام آن می‌توانید مشکل را برطرف کنید. به عنوان اولین مرحله، راه‌اندازی مجدد دستگاه را باید در اولویت قرار دهید. راه‌اندازی مجدد دستگاه سبب می‌گردد تا تمامی سرویس‌های فعال در پس‌زمینه، غیرفعال شوند. همچنین سبب بازسازی مجدد فایل‌های نرم‌افزاری نیز می‌گردد؛ برخی از فایل‌های سیستم‌عامل طی نصب یک اپلیکیشن و یا حذف اپلیکیشن‌ها ممکن است آسیب ببینند.

جهت انجام سریع راه‌اندازی مجدد گوشی‌های اندرویدی، به راحتی می‌توانید دکمه‌ی پاور دستگاه را برای چند ثانیه نگه دارید و سپس بر روی گزینه‌ی Restart ضربه بزنید. در صورتی که قابلیت شارژ باتری گوشی شما پس از راه‌اندازی مجدد دستگاه به حالت اول خود بازگشت، باید تمامی اپلیکیشن‌های شخص ثالث را بررسی نموده و موارد غیر قابل اعتماد را حذف نمایید.

۲. گوشی خود را در حالت Safe Mode شارژ کنید

شارژر گوشی‌های اندرویدی

به عنوان گام بعدی، گوشی اندرویدی خود را در حالت Safe Mode بوت کنید. اساسا، Safe Mode یک محیط سندباکس است که گوشی شما را تنها با نرم‌افزارهایی که در ابتدا به صورت پیش‌فرض با آن‌ها بالا آمده است، محدود می‌کند. این بدان معنا است که هر اپلیکشن شخص ثالثی که دانلود کرده‌اید، در حالت Safe Mode اجرا نخواهند شد.

در صورتی که گوشی شما در حالت Safe Mode به راحتی شارژ شود، می‌توانید از مشکل‌دار بودن اپلیکیشن‌های شخص ثالث خود اطمینان حاصل کنید. پس از تایید این فرضیه، هر یک از اپلیکیشن‌هایی که اخیرا دانلود کرده‌اید را باید مورد بررسی قرار دهید. یکی از همین نرم‌افزارها سبب ایجاد مشکل شارژ دستگاه شما شده‌اند.

مطالب مرتبط:

سعی کنید نرم‌افزارهایی که اخیرا نصب کرده‌اید و یا هر کدام از آن‌ها که اعتمادی به عملکردشان ندارید را حذف کنید. سپس تلفن خود را به شکل معمول مجددا راه‌اندازی نموده و دوباره مسئله‌ی شارژ دستگاه را بررسی نمایید. در صورتی که مشکل دستگاه شما پس از گذراندن گام دوم بازهم به قوت خود باقی بود، این‌بار باید گزینه‌ی بازگردانی به تنظیمات کارخانه را انتخاب کنید.

برای ورود به Safe Mode در اکثر گوشی‌های جدید اندرویدی، دکمه پاور را فشار داده و نگه دارید. در نهایت سریعا بر روی گزینه‌ی روشن / خاموش ضربه بزنید و مجددا کلید پاور را نگه دارید. پس از انجام سریع این مراحل، گوشی شما با گذشت چند ثانیه در حالت Safe Mode مجددا راه‌اندازی خواهد شد. برای خروج از حالت Safe Mode نیز باید همین روش را دوباره تکرار و در نهایت گزینه‌ی Restart را انتخاب نمایید.

از آنجاییکه تمامی نسخه‌های اندرودی به یک روش عمل نمی‌کنند، این فرآیند ممکن است در گوشی شما متفاوت باشد. در صورتی که فرآیند مذکور در گوشی شما کارایی نداشت، با مراجعه به وب‌سایت رسمی کمپانی سازنده‌ی گوشی و یا با جستجو در گوگل کلیدهای ترکیبی حالت Safe Mode را برای دستگاه خود پیدا کنید.

۳. کابل شارژ، سوکت و یا آداپتور شارژر خود را عوض کنید

شارژر گوشی‌های اندرویدی

گاهی اوقات مسائل مربوط به عدم شارژ گوشی‌های اندرویدی تنها مربوط به لوازم جانبی شارژ گوشی نظیر کابل شارژ، آداپتور و یا سوکت شارژ می‌باشدمی‌باشد و هیچ ارتباطی به بخش سخت‌افزاری خود دستگاه ندارد. کابل شارژر شما ممکن است قطعی داشته باشد، آداپتورتان ممکن است نیم‌سوز شده باشد و یا سوکت شارژتان احتمال دارد که به درستی انتقال جریان ندهد.

با تمامی این اوصاف شما بازهم سعی دارید گوشی خود را شارژ نمایید. ساده‌ترین روش جهت بررسی معیوب بودن کابل دستگاه، اتصال گوشی به کامپیوتر با استفاده از کابل شارژر USB می‌باشد.

در صورتی که گوشی‌تان با استفاده از کامپیوتر شارژ گردد و هیچ مشکلی نداشته باشد، می‌توانید توجه خود را به آداپتور و سوکت شارژ معطوف نمایید. توصیه‌ی ما این است که همواره از اکسسوری شارژ اصلی به منظور شارژ باتری دستگاه خود استفاده کنید و از خرید برندهای ناشناخته جدا خودداری نمایید.

۴. اطمینان حاصل کنید که با یک مشکل نرم‌افزاری روبرو نیستید

شارژر گوشی‌های اندرویدی

یکی از مشکلات رایج که در سیستم‌عامل اندروید وجود دارد این است که وقتی گوشی خود را به شارژ می‌زنید، آیکون شارژ پس از اتصال کابل شارژر برای شما نمایش داده نمی‌شود. شما اکنون می‌توانید با نصب اپلیکیشن Ampere می‌توانید از این مسئله آگاه گردید.

Ampere به شما این امکان را می‌دهد ببینید که در گوشی شما هم‌اکنون چه میزان شارژ و یا تخلیه‌ی شارژ صورت می‌گیرد. بنابراین زمانی که گوشی خود را به شارژر متصل می‌کنید، اگر وارد اپلیکیشن شوید، به شما اطلاع می‌دهد که گوشی شما در حال شارژ می‌باشد یا نه؟!. در صورتی که این مورد نیز شارژ باتری دستگاه شما را رد کرد، قطعا به این معناست که گوشی‌تان با مشکلات عدیده‌ی نرم‌افزاری روبرو می‌باشد و باید تا زمان ارائه‌ی بروزرسانی جدید منتظر بمانید.

اپلیکیشن مذکور قابلیت‌های دیگری نظیر نمایش ولتاژ ورودی و دمای کنونی باتری دارد که می‌تواند کاربردی و مفید باشند.

روش دیگر به منظور بررسی این موضوع، خاموش کردن گوشی و اتصال کابل شارژر می‌باشد. زمانی که کابل شارژر را در این حالت وارد دستگاه نمایید، صفحه‌نمایش گوشی شما یک انیمیشن شارژ را نمایش می‌دهد که در این حالت متوجه صحت عملکرد شارژ دستگاه خود خواهید شد.

دانلود: Ampere ( نسخه‌ی رایگان و پولی)

۵. پورت شارژر گوشی خود را تمیز کنید

شارژر گوشی‌های اندرویدی

یکی از بخش‌های اصلی گوشی که دائما در معرض آسیب قرار دارد، پورت شارژر دستگاه شماست. ذرات گردو غبار به راحتی وارد این بخش شده و مانع برقراری اتصال گوشی به منبع برق می‌شوند. در ابتدا پورت شارژر خود را بررسی نموده و در صورتی که متوجه حضور گرد و غبار در آن شدید، سریعا آن بخش را تمیز کنید. توجه داشته باشید که به منظور پاک کردن پورت شارژر گوشی‌تان می‌توانید از یک سواب پنبه‌ای و یا گوش پاک‌کن استفاده کنید، البته به این نکته توجه داشته باشید که با دقت و ظرافت تمامی باید این کار را انجام دهید.

۶. گوشی‌های آب خورده را سریعا در حالت خاموش خشک کنید

شارژر گوشی‌های اندرویدی

در صورتی که گوشی شما به داخل آب افتاده است، به هیچ عنوان نباید آن را به منبع برق متصل نمایید. در ابتدا باید اطمینان حاصل نمایید که اجزای داخلی دستگاه شما خشک شده است یا خیر؟! سپس اقدام به شارژ گوشی نمایید.

روش‌های مختلفی برای خشک کردن گوشی وجود دارد، می‌توانید با استفاده از یک سشوار از راه دور هوای گرم را وارد دستگاه کنید یا اینکه در داخل یک کاسه‌ی برنج بگذارید تا رطوبت داخل دستگاه گرفته شود. با تمامی این تفاسیر، پیش از اینکه گوشی خود را دوباره به شارژ بزنید، یک روز صبر کنید.

۷. به یک مرکز تعمیرات موبایل مراجعه نمایید

نهایتاً در صورتی که تمامی مراحل فوق را انتخاب کردید ولی با شکست روبرو شد، دیگر چاره‌ای نیست جز اینکه گوشی‌تان را به یک متخصص نشان بدهید. قطعا در این حالت دستگاه شما با یک مشکل سخت‌افزاری روبرو شده است که باید برطرف شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید