حملات سایبری همچنان ادامه دارند - تکفارس 
حملات سایبری همچنان ادامه دارند - تکفارس 

حملات سایبری همچنان ادامه دارند

علی قاسم نژاد
۶ مرداد ۱۳۹۸ - 13:28
حملات سایبری همچنان ادامه دارند - تکفارس 

گویا هکرها قصد ندارند از حملات خود دست بکشند. میزان حملات سایبری سال ۲۰۱۹ نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است.

اینبار سرویس‌های ابری، ایمیل‌ها و برنامه‌های موبایل هدف هکرها قرار گرفته‌اند و دیگر نمی‌توان امنیت آنها را تضمین کرد.

مایا هوروویتز (Maya Horowitz)ُ، یکی از محققان چک پوینت در بیانیه‌ای اعلام کرد که با افزایش حملات سایبری دیگر نگه‌داری اطلاعات در فضای اینترنتی امن نیست، تهدیداتی که وجود دارد حملات باج‌افزاری و حملات DNS است. درنتیجه کارشناسان امنیتی باید با آخرین تهدیدات و انواع حملات آشنا باشند تا بالاترین درجه امنیت را برای سازمان‌ها فراهم کنند.

به گفته چک‌پوینت، یکی از دلایل افزایش این حملات نسبت به سال ۲۰۱۸، رواج بدافزارهای بانکی به دلیل شایع شدن استفاده از همراه‌ بانک‌ها برروی تلفن‌های هوشمند است.

امروزه بدافزارهای بانکی توانایی سرقت داده‌های مربوط به پرداخت‌ها، اطلاعات ورود و سرمایه قربانیان از حساب بانکی‌ انها را دارند.

همچنین کلاهبرداران برای نفوذ به ایمیل‌ها راه و روش‌های متفاوتی را طراحی کرده‌اند تا بخش‌های امنیتی و فیلترهای ضد هرزنامه را دور بزنند. به عنوان مثال ایمیل‌های کدگذاری شده یا عکس‌ها و لینک‌هایی برای شما ارسال میکنند و پس از کلیک کردن برروی آنها اطلاعات شما لو می‌رود. زیرا در لایه زیرین آنها کد‌های مخربی که برای گمراهی با زبان HTML ترکیب شده‌اند، جاسازی شده است.

با گسترش استفاده از فضای ابری و نگه‌داشتن اطلاعات حساس در آنها، هدف جدید هکرها این سرویس‌ها خواهد بود. کمبود امنیت این سرویس‌ها از مدیریت ضعیف و پیکربندی اشتباه آنها نشات میگیرد.

این نفوذگران کدهای مخربی را درون نرم‌افزار‌های مجذوب، جاسازی کرده و پس از نصب با آلوده شدن سیستم شما می‌توانند به راحتی به آن نفوذ کنند.

لذا سعی کنید تا برنامه‌های خود را فقط از فروشگاه‌های مورد اعتماد مانند اپ استور، گوگل پلی و فروشگاه مایکروسافت دریافت کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.