خانم ها و آقایان گلکسی نوت ۷ - تکفارس 
خانم ها و آقایان گلکسی نوت ۷ - تکفارس 

خانم ها و آقایان گلکسی نوت ۷

سعید مزارعی
۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - 12:08
معرفی گلکسی نوت 7 |تکفارس

بالاخره پس از ماه ها انتظار و گمانه زنی و شایعه های مختلف که البته اکثر آن ها هم درست بود، سامسونگ از پرچم دار قلم به دست امسال خود رونمایی کرد. با تکفارس همراه باشید.

سخت افزار

این گوشی همانگونه که از قبل انتظار داشتیم گلکسی نوت ۷ نام گذاری شد تا حداقل از لحاظ اسم با پرچمدار سال قبل این شرکت کره ای ۲ نسل اختلاف داشته باشد، گفته می شود که دلیل عدم انتخاب نام نوت ۶ برای این گوشی هماهنگ سازی نام این گوشی با سری S سامسونگ بوده است. سامسونگ برای گلکسی نوت ۷ سنگ تمام گذاشته است و همانگونه که از این شرکت انتظار می رفت دریایی از امکانات و ویژگی های مختلف را برای این نسل از گوشی های سری نوت خود فراهم آورده است. گلکسی نوت ۷ مانند روال تقریبا همیشگی خود با دو نسخه ی متفاوت از لحاظ پردازنده، روانه ی بازار می شود. پردازنده ی اسنپ دراگون ۸۲۰ برای دو کشور آمریکا و چین و پردازنده ی اختصاصی این شرکت یعنی اگزینوس ۸۸۹۰ که پیش تر شاهد حضور آن در گوشی های S7 و S7 Edge بودیم برای این گوشی در نظر گرفته شده اند. شایعات مختلفی که از این گوشی منتشر و سپس نیز تکذیب شد خبر از وجود ۶ گیگابایت حافظه ی رم در نوت امسال می داد که اما بر خلاف انتظار سامسونگ به ۴ گیگابایت حافظه ی رم قناعت کرده است. خبر خوب اما اینجاست که حافظه ی داخلی گلکسی نوت ۷، ۶۴ گیگابایت است و همچنین اگر قید استفاده از سیمکارت دوم را بزنید می توانید از کارت های حافظه ی جانبی برای افزایش فضای گوشی خود استفاده کنید. نوت ۷ میزبان یک باتری غول پیکر ۳۵۰۰ میلی آمپری است که می تواند تا ساعت ها این گوشی را سر پا نگه دارد، البته به لطف نوآوری سامسونگ امسال حتی می توانیم انتظار عملکرد بهتری از باتری ها را داشته باشیم. سامسونگ دست به نوآوری جالبی زده که بسیار به وجود آن نیاز بود، شما می توانید رزلوشن صفحه نمایش خود را تغییر دهید(در ادامه کاملتر توضیح خواهیم داد) که موجب عملکرد بسیار بهتر باتری خواهد شد.

مطابق چیزی که انتظار داشتیم ابر گوشی امسال سامسونگ نیز ( گلکسی نوت ۷ ) با گواهینامه ی IP68 عرضه می شود که به معنی مقاومت این گوشی در برابر گرد و غبار و از همه مهمتر آب است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید قلم جادویی S Pen این گوشی هم امسال در برابر آب مقاوم است که با این ویژگی شما می توانید به راحتی در زیر آب یادداشت برداری کنید و عملا همه ی کار هایی که بر روی آب می توانستید با نوت خود انجام دهید اکنون در زیر آب نیز توانایی انجام آن را دارید.

دوربین

اما دوربین که اگر نگوییم جذاب ترین قسمت گلکسی نوت ۷ بلکه حداقل یکی از قسمت های جذاب و البته بسیار پر طرفدار گوشی های هوشمند به حساب می آید به طوری که طرفداران و البته کارشناسان نگاه بسیار ویژه ای به این بخش دارند. سامسونگ از گذشته ی خود درس گرفته و تلاش دارد تنها به هیاهو و جنجال های تبلیغاتی اکتفا نکند و بیشتر به فکر عملکرد بهتر دوربین گوشی های خود باشد، به همین دلیل سامسونگ از بالا بردن بدون مرز تعداد پیکسل دوربین گوشی ها که باعث بهبود آنچنانی عملکرد دوربین نمی شدند دست کشیده و یک سنسور با دقت ۱۲ مگاپیکسل را در نوت امسال خود قرار داده است. این سنسور دوربین تقریبا همان سنسوری است که پیش تر در گوشی های S7 و S7 Edge این شرکت شاهد آن بودیم، است. دریچه ی دیافراگم لنز دوربین این گوشی f/1.7 با فناوری Dual Pixel است که قابلیت فیلم برداری با کیفیت ۴K و همچنین HDR را نیز دارد، برای دوربین سلفی این گوشی نیز دوربینی با دقت ۵ مگاپیکسل قرار داده شده است. به تعدادی از عکس های گرفته شده با این گوشی توجه کنید.

اسکنر عنبیه چشم

اما برسیم به جدیدترینکامل گلکسی نوت ۷  که پیشتر خبرهای بسیاری از وجود این قابلیت برایتان منتشر کردیم. سامسونگ با تعبیه اسکنر عنبیه چشم تلاش کرده تا امنیت کاربران را بالا ببرد، حسگر اثر انگشت اگر به بالا بردن امنیت گوشی کمک کند اما آن را تضمین نمی کند، سامسونگ با ساخت اسکنر عنبیه چشم که ادعا می کند بسیار سریع تر از حسگر اثر انگشت است و حتی با عینک هم بدون خطا کار می کند تلاش می کند این خلا را جبران کند. البته گلکسی نوت ۷ اولین گوشی با این قابلیت نیست اما به ادعای سامسونگ این شرکت ۵ سال بر روی آن کار کرده تا بهترین باشد. با این اسکنر و همچنین قابلیت Secure Folder که سامسونگ تدارک دیده کاربران می توانند دسترسی به قسمت های مختلف این گوشی را با اسکنر عنبیه چشم خود فراهم سازند.

صفحه نمایش

صفحه نمایش امسال سری گوشی های نوت یک صفحه نمایش سوپر امولد ۵.۷ اینچی با دقت QHD یا ۱۴۴۰p است که با یک محافظ گوریلا گلس ۵ محافظت می شود که همانگونه که پیشتر گفتیم شما توانایی تنظیم دقت این گوشی را برای افزایش عمر باتری خود دارید به این معنی که زمانی که به دقت بالای صفحه نمایش نیازی ندارید می توانید آن را بر روی HD یا FULL HD تنظیم کنید تا طول عمر باتری گوشی افزایش یابد.

قلم S Pen

وجه تمایز سری نوت با سایر گوشی ها، وجود قلم جادویی S Pen آن است که سامسونگ هر ساله تلاش دارد تا با افزودن ویژگی های جالب و جدید این وجه تمایز را بیشتر کند. همانگونه ک ذکر کردیم قلم امسال ضد آب است و شما می توانید با آن در زیر آب یادداشت برداری کنید اما این تنها ویژگی جدید آن نیست و به لطف Google Translate و قلم گوشی خود می توانید قسمت هایی از متن را با قلم انتخاب و ترجمه ی آن را با مترجم گوگل دریافت کنید. همچنین با این قلم و البته نرم افزار هایی که سامسونگ ساخته است می توانید از هر ویدئویی به راحتی عکس های GIF تولید کنید.

طراحی

طراحی گلکسی نوت ۷  بسیار شبیه به گوشی S7 Edge است که تنها در یک مدل خمیده عرضه می شود. از رنگ هایی که سامسونگ برای گوشی خود در نظر گرفته است می توان به آبی، نقره ای، سیاه و همچنین رنگ های طلایی و سفید که البته برای بازار های غیر آمریکایی است می توان اشاره کرد.

سایر امکانات

گلکسی نوت ۷ با اندروید ۶.۱ عرضه می شود و همچنین با خرید آن سامسونگ به دلخواه خود مشتری یک حافظه ی جانبی ۲۵۶ گیگابایتی و یا یک ساعت Gear Fit 2 را به رایگان به خریداران هدیه می دهد. همچنین سامسونگ به همه ی خریداران این گوشی ۱۵ گیگابایت حافظه ی ابری رایگان می دهد. مدتی است که USB TYPE-C جایگزین USB های قدیمی شده است اما کاربران هنوز به دلیل فراگیر نشدن این استاندارد با مشکلاتی رو به رو می شوند. به همین منظور سامسونگ در جعبه ی نوت امسال یک آداپتور تبدیل USB TYPE-C به  Micro USB قرار داده است تا کاربران مشکلی از این بابت نداشته باشند.

پیش فروش نوت ۷ از امروز با قیمت ۸۵۰ یورو شروع شده است و همچنین سامسونگ روز ۲۹ مرداد را برای عرضه ی جهانی این گوشی معرفی کرده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.